söndag, maj 28, 2006

I'm a wigger!

Idag när jag åkte ner till Borlänge så kom jag på mig själv... Jag hade slängt in Dr.Dre med skivan 2001, tror jag den heter... Satt och sjöng med hela vägen ner men så fort jag kom in på Kupolens parkering sänkte jag ner ljudet så ingen skulle höra att jag lyssnade på rap... Ja, för er som inte vet vad är wigger, wiggah osv. är... Så kommer här en liten förklaring hämtat ifrån wikipedia:
Wigger (eller wigga) är ett slangord i engelska språket som betecknar en vit person som talar, klär sig eller uppträder på ett sätt som anses stereotypisk för den afroamerikanska kulturen. Ordet är en portmanteau av engelskans white eller wannabe och nigger. Termen anses ofta vara pejorativ. En typisk wigger följer hiphop-modet, lyssnar på hiphop och skaffar typiska hiphop-accessoarer som tjocka guldkedjor och hängiga märkesbyxor. Idealisering av förortsliv, ghettoliv och andra aspekter av utanförskap kan prägla den bild som en wigger önskar ge av sig själv.

Ja, nu stämmer knappt någonting av det där in på mig, men ändå... Jag kände mig iallafall lite wigger, låt mig göra det... Ha.