måndag, september 18, 2006

Diskat, mätt och fan nöjd

Idag när jag kom hem ifrån jobbet tog jag mig an min stora diskhög som hade byggts upp under veckan som var... Slog på lite Doors i iPoden och körde loss... Gick riktigt fort... Jag hade sedan handlat lite ingredienser för att tillaga köttfärssås... Dock inte bara en vanlig köttfärssås, utan en lite mer tuff rackare... Hade i vitlök, massa kryddor och slutade med fetaost... Blev så förbannat jäkla gott så jag måste fan dela med mig av recepetet... Det räckte då för mig till middag, matlåda, matlåda plus lite över...
Spaghetti
3 vitlöksklyftor
600 g köttfärs
1,5 grönsaksbuljongtärning
600 g krossade tomater
Provençaliska kryddor
150 g fetaost

Jag kokade upp pastan, eller, ja, lät den stå och puttra på... Stekte köttfärsen och vitlöken... Lät de stå ett bra tag och hackade sönder den... Finns inget värre än stora köttklumpar i köttfärssås... När jag var nöjd hade jag på de krossade tomaterna, på med massa kryddor och lite buljongtärning... När det såg ut att vara bra så kastade jag i fetaosten och sen var det bara att vänta och röra lite så att osten löstes upp snabbare... Åh va mätt jag är... Snart "Du blir vad du äter" på TV3... Perfekt!... En apelsin till det da...