söndag, februari 25, 2007

Sightseeing i staden

Nu har jag lyckats med en massa grejer här borta... Det hela började med att jag skulle ringa Niels, han som hämtade mig igår på flygplatsen... Han ska ta mig på en liten svängom i grannskapet nu efter lunch... För att stämma av mig honom så försökte jag ringa honom imorse... På min telefon står det "9*+Local Number"... Okej, jag tröck 9 och sen * på telefonen... Då började den ringa och någon tant svarade... Jag försökte igen, samma sak... Höll på säkert i en kvart tills jag lackade ur och gick ner till receptionen och frågade hur den fungerade... Då var det så att *:an inte betydde att man skulle trycka * utan att man skulle läsa längre ner och där står det: "*Wait for second dial tone"... Idiotiskt... Ja, hur som helst, jag ringde Niels och lyckades såklart även att väcka honom... Trodde faktiskt folk var vakna vid 10 på morgonen i det här landet... Med lite dåligt samvete så gick jag iväg och kollade efter shoppingcentrat som jag har hört talas om.. Gick till det som jag trodde var rätt byggnad, men inne där fanns bara en gigantisk bokhandel och ett nöjesfält... Jag lackade ur och gick över till Wal-Mart istället och traskade omkring där och kollade på hur folk såg ut... Efter några minuter var jag trött på det också och köpte mig en Sprite och lite tuggummi... Jag hade även sett att det låg någon sportaffär bredvid Wal-Mart så jag traskade väl dit, och det visade sig vara det köpcentrat som folk pratat om... Det var riktigt stort faktiskt och hade en hel massa affärer... Nu öppnade dock alla vid 12 så jag gick istället runt där inne med alla pensionärer som inte hade någonting annat för sig... Satt mig även ner och drack min Sprite, som smakade ägg på något konstigt vis och som även var 591 ml stor, varför vet jag inte, säkert någon kanadensisk standard... Hur som haver... Gick till en Tim Hortons, köpte en plain cup of tea, drack den, och gick hem... Nu har jag skrivit alldeles för mycket och ska istället fixa med lite film... Tack.