måndag, juni 18, 2007

Fryst eller färsk kyckling

Många, iallafall några stycken, hackar på mig för att jag alltid köper färsk kyckling... De säger att det är så mycket dyrare och att fryst går minst lika bra... Jasså, nu tycker ju inte jag det, och det finns anledning till det också... En av många anledningarna är att jag mycket hellre köper kyckling som jag vet inte är mer berest än mig själv... På förpackningen är det oftast bild på den lilla rednecken som fött upp de kycklingar jag äter... De frysta kycklingarna, även om de är uppfödda i Sverige, har säkert tagit en resa ner till Polen eller nåt i den stilen för att styckas upp och frysas, för att sedan åka hem igen... Sen att jag tycker den kycklingen är mindre smakrik är väl också en anledning till att välja färsk kyckling... Så, trots ett tre gånger så högt pris så försöker jag nu sprida budskapet att äta mer Färsk kyckling! Tackar för mina visdomsord.

1 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Äh, du äter ju färsk kyckling för att du skalar dina filéer och tycker det är lättare på färska än frysta. Samt att du har dålig framförhållning och inte kan tina i tid.

Emballaget för fryst är mer miljövänligt än det för färskt, fast det är nog mer miljövidrigt att köra frysta saker på lastbil än bara kalla dito?

Bäst vore en egen kaninfarm på balkongen...

2007-06-19 13:23

 

Skicka en kommentar

<< Home