onsdag, september 17, 2008

Så nära kan ingen va'

Då var det klart... Efter helgen kommer jag att göra en av mina kanske sämsta affärer någonsin, ja, förutom Rysslandsfonden... En bil står på menyn och nu när alla grejer från banken är klara så är det bara för mig att gå in, slå näven i bordet och få den levererad... Modellen som det blir är en Toyota Aygo+ Sand... Vissa kallar den en ryggsäck, men bättre det än ingenting... Bilen i sig är verkligen ingenting häftigt, en vanlig från "A till B"-bil som är ruskigt billig att äga, precis vad jag efterfrågar... Har inga planer att dra stora släpvagnar eller glänsa med min stora, tuffa, V8:a-motor... Dels kan den inte dra en släpvagn och för det andra har den bara en tre-cylindrig motor... Hur som, vi får hoppas att allt löper på bra nu för isåfall beställer jag den kanske på måndag och beräknad leverans är den 14 okt.

7 Comments:

Blogger Hans said...

du vet om att den gör 110 km/h på tvåan... ;) kommer testa de på din sen..

plus att mullra med en v8, de e tecken på riktig manlighet de istället för din penisförlängare till mopedmotor!

2008-09-17 22:30

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Ja, hur blir det nu då?

2008-09-18 13:16

 
Blogger Hans said...

han har ju fegat ur som vanligt.. gissar på att det inte kommer komma ett beslut i frågan inom den närmsta månaden!

2008-09-18 16:01

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Nåja, Göran börjar ju jobba igen om ett par veckor så då slipper jag väl cykla till jobbet. ;)

2008-09-18 16:12

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Fast det är ju djävligt smart att inte äga bil, för det kostar onekligen en hel del.

2008-09-18 16:13

 
Blogger Anders N said...

Jag funderar på att boka en provkörning, gäller ju att passa på innan miljöbilspremien försvinner...

2008-09-20 23:04

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Anders: Den där miljöbilspremiern är ingen garanti alls, går inte att lova att man får de pengarna...
Själv så inhandlade jag nu på morgonen en Golf istället ;)...

2008-09-22 12:33

 

Skicka en kommentar

<< Home