onsdag, oktober 15, 2008

You may burn in hell

Förra tisdagen var jag iväg till Elgiganten och för att kolla på en ny tv... Jag hade inte som avsikt att köpa den på plats utan jag åkte dit för att se massa olika modeller live och avgöra vilken jag skulle ha... Hittade en som stod ut lite från mängden med bättre betraktningsvinkel och skarp nog för mig med synfel...

När jag åkte hem gick jag ut på nätet och kollade hur mycket billigare jag kunde få den, och se på tusan, Elgiganten var billigast på sin nätbutik... Faktum är att det var 1500 kr billigare att köpa den via nätet jämfört med i affären... Sagt och gjort, under lunchen på onsdagen så köpte jag den och det var väl inga direkta konstigheter... När jag åkte hem från jobbet så tänkte jag att det var lika bra att svänga förbi och fråga om jag kunde få hämta ut den så de slapp skicka den till mig... Jag kom på att jag även behövde en HDMI-kabel till min Apple TV och försäljaren var så snäll att han försökte lura på mig en för 1000 kr... När jag frågade om de hade någon billigare visade han en för 199 kr istället... Jag frågade vad skillnaden var och den hade gav renare signal eller vad han snackade om... Min motfråga var hur det kan bli renare signal när det är digitala signaler, men då var han tyst... Hur som helst... Jag begav mig till kassan och sa att jag även ville hämta ut min tv varpå någon le jävel frågat om jag valt "Collect@Store"... Nej, det hade jag ju inte valt men jag hade beställt den 3 timmar tidigare så den bör inte ha lämnat deras lager än... Efter att fått jäklats i tjugo minuter så skulle min nätorder annuleras och jag skulle få köpa tv:n i butiken för samma pris som på nätet... Perfekt tänkte jag och betalade glatt alla pengarna igen och tog sedan hem den nya prylen...

Dagen därpå satt jag på jobbet och fick ett mail att min vara hade skickats... Min första TV hade alltså Inte annulerats utan var på väg hem till mig... Lackade ur lite och ringde deras support och en person där svarade att om jag retunerar tv:n direkt och ringde dem igen så skulle jag få tillbaka pengarna... På fredagen nådde tv:n mitt utlämningsställe och den retunerades samma sekund...

I måndags ringde jag igen och berättade hur allt var och att jag hade skickat tillbaka den och att man kunde spåra Kollinumret och se att Posten hade den i Örebro på söndagskvällen... Då var det plötsligt inte så som den första personen lovat mig utan nu skulle det göras massa ärenden och grejer och bli jäkligt omständigt... Igår ringde de och sa att de jobbade med att lösa problemet, är ganska lättlöst i mina ögon, de får tillbaka sin tv som jag annulerat och jag får tillbaka min pengar de har reserverat... Nej nej, skulle ta ett par dagar sa de...

Kanske är det åldern som spökar och gjort mig grinig eller så är Elgiganten bara ett större pack klåpare som inte riktigt vet vad de gör... Bara det fakto att min order inte blev annulerad och att det inte fanns den minsta notering om det i deras datasystem blir man bara så gigantiskt trött på... En vecka senare och inga pengar synes än. Elgiganten - Ni må brinna i helvetet.

3 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Känner du någon som vill jobba på SIBA/Elgiganten/On Off/etc.? Nä. Tror inte de som jobbar där gör mer än absolut nödvändigt...

2008-10-15 17:56

 
Blogger Hans said...

din bildredigering håller samma klass som aftonbladet ;)

2008-10-15 21:19

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Hah, ja Hans... Inte är den snygg heller ;)... Inte så mycket hjärta nerlagt på det heller...

Tobbe, jag känner folk som har jobbat på såna där kedjor... Vet dock inte hur det ändrar min uppfattning av dem =D..

2008-10-16 06:54

 

Skicka en kommentar

<< Home