onsdag, februari 25, 2009

Jag börjar bli lite bättre

Nu har jag suttit och jävlats med det här igen... Google Sketchup... Jag älskar det inte riktigt än, men är tametusan på bra väg... Såg en tutorial på nätet hur man enkelt ritar upp en lägenhet och efter att jag såg den var det mycket enklare... Det är fortfarande vissa saker som jag inte riktigt gillar, hur objekt osv gärna "snappar" sig mot tidigare ytor... Väldigt svårt att få allt precist, men kanske någon sorts inställning.. Det tar även ett litet tag att bli vän med flyttverktyget, det blir gärna så att det flyttar sig i Y-riktningen istället för X-... Men men, i det stora hela börjar jag få ihop en lägenhet, med världens tunnaste toalettvägg, pga. oavstående anledningar...

4 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Snygg gura på väggen där, men du har glömt sojaringarna i köket (eller är det de fläckarna som är framför diskhon?).

2009-02-25 19:20

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Blä blä blä, det är en snygg designermatta för tusan! =D...

Och ja, en sån där gura, fast eldröd, har jag just nu stående i mitt gitarrställ... Sugen att köpa? Aldrig inkopplad till en stärkare, bara köpt som en väldigt dyr möbel ;)...

2009-02-25 19:25

 
Blogger Unknown said...

Stiligt!

Bara exportera och sedan importera i något rendreringsprigram och göra en 'walk through'. :)

2009-02-25 22:03

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Kan göra en walk through i Google Sketchup också, men kan bara exportera det ifall jag har Pro-versionen... Kan förvisso prova att exportera det och lägga in i Blender...

2009-02-26 07:17

 

Skicka en kommentar

<< Home