måndag, mars 09, 2009

Bye bye Universal Telecom

Idag lackade jag ur på Universal Telecom... Jag skulle ringa och begära flytt av mitt bredband till nya lyan och efter många turer blev jag kopplad till rätt person... Jag säger då att jag ska flytta det, men det kan visst inte de göra utan det skulle kosta mig 500 kr... Jag protesterade och bad dem istället koppla mig till bygget där jag säger upp bredbandet... Tur att det bara är en månads uppsägning iallafall... Där fick jag prata med en stroppig typ så jag var lika stroppig tillbaka, sen när det var klart la jag på telefonen, utan att säga någonting trevligt som jag brukar... Efteråt var jag arg och gick till Telia-affären där jag nu tecknade upp mig på ett nytt bredband... De försökte få mig att betala nå startavgifter men jag vägrade och frågade ifall de inte är rädda om kunderna längre... Det verkade fungera så jag fick allt sånt gratis, samt att jag slapp ta emot deras jäkla modem utan väljer att använda mitt eget istället... Men ja ja, Universal Telecom har iallafall inte varit nå vidare operatör under de åren jag har haft dem, men på senare tid har det blivit värre... Kommer inte in på en stor del siter, som devianart.com, insanelymac.com osv... Rätt DNS:er har jag också... Hoppas inte detta problem skall fortsätta med Telia bara...

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Telia är i alla fall bättre än de flesta bolag, tyvärr är de medvetna om det och är nog inte speciellt rädda att förlora kunder. Men du verkar ju ha skrämt dom. :)

Comhem har *peppar* *peppar* funkat bra, tack o lov har jag sluppit prata med dom alltför ofta!

Drygast var i alla fall när någon av deras lakejer lurade på mig 'gratis' telefoni, var ett helvete att bli av med.

2009-03-09 20:32

 
Blogger Magnus och Cissi said...

Men lillebror, har du blivit så klok på äldre dar så du väljer Telia som syster Cissi haft sen jag flytta hemifrån. Får du inget schysst TV-utbud i nya lyan så kan du ju också välja Tela Digital TV, mkt bättre utbud än vanlig Boxer.

2009-03-09 20:51

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Som du kanske läste syster så tackade jag nej till deras TV-historia.. Så länge jag har SVT och TV4 är jag nöjd, resten finns ändå att se på nätet, och så slipper man hjärnlösa reklampausar.

2009-03-10 07:37

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Oj, lägga på utan att säga något trevligt - det var värst! ;)

2009-03-10 07:55

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Tobbe, man kan inte alltid låta lika putt som du gör ;)...

2009-03-10 13:20

 

Skicka en kommentar

<< Home