torsdag, april 09, 2009

Do good things and good things will happend to you

Idag innan sushin så tog jag ut pengar vid en av automaterna här i stan.. När jag skulle gå därifrån hittade jag ett Mastercard, liggandes på backen... Namnet på ägaren stod på kortet och efter många obesvarade telefonsamtal fick jag slutligen tag i honom och han hämtade nyss kortet av mig... Som tack för besväret så fick jag en flaska rödtjut (Ramos Reserva (nr 6139)) men nu börjar jag fundera lite över karma.. Visst, det är superduperbra för karman att jag ringer ägaren av betalkortet istället för att börja card:a med det och beställa grejer till anonyma postboxar, men, får jag lika bra karma för att jag tar emot en gåva av honom? Det skulle kännas mer logiskt ifall karman blev bättre av att jag bad honom göra samma sak mot någon annan istället för att ta någon sorts belöning för det... Djupa tankar, nästan så djupa så det enda som kan hjälpa mig fram till en lösning är en flaska rödvin, vart jag nu får tag i en sådan vid denna timme av dygnet...

2 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Sa du att du skrev av kortnumret och koden på baksidan?

2009-04-09 20:55

 
Blogger Hans said...

titta på My name is Earl så förstår du bättre

2009-04-09 23:38

 

Skicka en kommentar

<< Home