onsdag, juli 15, 2009

Jag är delaktig

NASA ska skicka någon ny liten utforskarrobot till Mars under 2011 som ska utföra lite experiment osv... Man har nu chansen att få med sitt namn till Mars genom att gå in på deras kampanjsite och fylla i det där... Jag trodde för någon sekund att man skulle få sitt namn fysiskt graverat på roboten, men det hamnar på en mikrochip... Kan ju vara roligt när människan om 146 år gör sin första rymdfärd dit och laddar ur alla namnen ur mikrochippet... Kanske blir jag det första Sifferbobon som skickar sitt namn till Mars.
- Mars Science Laboratory: Send Your Name to Mars

2 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

Jag skickade mitt namn till Mars redan 1998, fan vad efter du är. :D

2009-07-15 09:06

 
Blogger Tobbe Arnesson said...

Fast sökmotorn hittar inte mitt namn. :(

2009-07-15 09:19

 

Skicka en kommentar

<< Home