onsdag, december 02, 2009

Google Wave - kan de vara nåt?

Min gode vän Hans skulle säga: "Vilket baggel...", men då bör tilläggas att han är en trångsynt bakåtsträvare också... Jesper skulle istället säga: "Jäklar, här finns potential...", vilket är precis det jag gör också... Google Wave kan bli något väldigt stort, om de bara kommer på något sätt att få det mindre rörigt... Håller just nu på och använder det som central kommunikation för ett projekt och med 126 inlägg i en Wave så blir det lätt rörigt och väldigt långsamt... Det som talar för Google Wave är det faktum att vem som helst kan utveckla gadgets och robots, alltså tilläggstjänster.. Idag är den bästa schack, men den har man inte mycket användning för när man ska planera ett projekt dock... Ska jag sia lite om framtiden så tror jag att om två år så kommer mycket kommunikation ske direkt i Google Wave, såsom projektplanering, chat och kanske i viss mån brainstorming... Faktum är att jag ska kunna uppdatera bloggen direkt därifrån men har inte hunnit prova det än dock...

3 Comments:

Blogger Tobbe Arnesson said...

"Vem som helst" kan väl göra apps till Facebook med - och se hur bra det är... ;)

Det lilla jag läst om Wave (nej, jag vill inte ha en inbjudan) låter som att det kan funka för projektgrupper inom företag men inte som socialt media.

2009-12-03 08:29

 
Blogger Hans said...

Jag har ju redan en liknande grej för mina projekt online, fast lite tuffare än google då man gör riktiga projekt på den webbtjänsten =D

Och bakåtsträvare e att ta i, jag sliter ju inom en framtidsbranch med tuffa robotar osv! annat än sånna som skövlar skog och spär på växthuseffekten som levebröd!

2009-12-03 21:55

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Växthuseffekten är bara skitsnack! Träd finns det mycket av. Men visst, du kan försöka börja leva ett pappersfritt liv Hans...

2009-12-04 07:15

 

Skicka en kommentar

<< Home