måndag, december 07, 2009

Hyra film för 5 kr

I helgen hade Voddler ett försök med hyrfilm på deras tjänst... Eftersom jag fått invite till betan så tyckte jag att det var lika bra att passa på att prova... Filmen blev Pan's Labyrinth, eller som den heter på spanska, El laberinto del fauno.. Skillnaden mot att kolla på vilken annan gratisfilm som helst var att reklamen uteblev och att jag blev 5 kr fattigare... Man kan resonera lite hurvida det är OK att låta testare av en betaprodukt betala för att se filmer, och hurvida en film från 2006 ska vara belagd med en avgift.. Vad jag kan tro att man faktiskt testade var en av deras framtida tjänster, nämligen att betala en slant för att se en film utan reklam...

Om jag ska sia lite om framtiden för Voddler, vilket jag hoppas kommer bli en succé med ett större utbud idag, så lyder den som följer: Vissa filmer, oftast äldre, låt säga över 2 år, kommer att finnas gratis med reklam i början. Nyare filmer kommer att kosta 5 kr och de absolut nyaste filmerna kommer att kosta 15-20 kr, sådana som man kan hyra hos närmasta bensinstation för 50 kr. Det kommer säkert också finnas så man betalar 100 kr/mån och få se hur mycket film man vill.