onsdag, augusti 31, 2005

Åhlens feat. Ebba Grön

Kollade på tv igår kväll och reagerade över en reklam för Ebbas Grön´s samlingsskiva... Minns inte riktigt va de sa i reklamen men det var någonting med: "Så här bra har sveriges genom tidernas största rockband aldrig låtit"... Hmm... Det får mig att fundera fler än tre gånger... När i helvete blev Ebba Grön ett rockband?... Trodde faktiskt de spelade punk, men Åhlens vet väl kanske bäst... En liten intressant sak är att Ebba Grön faktiskt var polisens kodord för terroristlarm, ni vet, sånt man ropar ut på radion... Ja... Tillbaka till reklamen jag störde mig på... Hur kan ett av sveriges största "rockband" i princip bara haft en handfull hits? 800 grader, Mamma pappa barn, Mental istid, Die Mauer, Staten och kapitalet och Ung & Kåt är de jag kommer på... Får se, hade inte Europe fler hits? Det tror jag bestämt... För att inte snacka om Roxette, de lär ju också vara ett "rockband" isåfall... Oj, här sitter jag och glömmer bort The Hives... Ajda, glömde Ace of Base också, Göteborgs största "rockband"... Äh... Åhlens borde jobba lite på sina reklamfilmer istället för att bara stå och ljuga... Men, kanske enda sättet för bygget att gå runt...