onsdag, augusti 31, 2005

Varmt golfspel

Oh yeah... Stack upp till golfbanan och gick ut med Babst vid 13:20 idag... Var lite halvvarmt i början men jag tänkte att det skulle bli för kallt med shorts... Vi kom överens om att tävla i slaggolf idag... Låg efter tre slag efter tre hål och fick lov att skärpa mig lite... Både jag och Babst spelade bra, trots några sneträffar då och då... Trots att jag hade spelat hyfsat stabilt så låg jag ändå på 10 poäng efter åtta hål, man ska egentligen ligga på 14 då... På hål åtta slog jag in bollen som la sig tre meter bakom flagg och Babst la sig betydligt närmare... Nu fick jag skärpa mig lite och slog i en birdie och Babst ett par... Inför nioende hålet låg vi lika slagmässigt och då schabblade Babst bort sig medan jag gjorde par och kammade hem den segern och 17 poäng... Vi svepte en macka och gick ut på sista nio i värmen... Tror det var nåt i mackan för Babst tappade allt spel och fick tandvärk... Jag spelade riktigt bra då tills hål 15 där jag slog ut tre bollar, yippi... På hål 16 klev jag även av misstag på en mus som började pipa, tror han hade ont... Ja, till slut var vi klara och Babst hade kammat ihop sammanlagt 36 poäng (25+11) och jag hade fått 34 (17+17)... Nu har jag precis ätit lite god mat och snart dags att se på Pimp my ride... Yeah... Westside!