måndag, augusti 29, 2005

Promenad

Mamma och jag tog en liten promenad, på ungefär en halvmil nu på eftermiddagen... Det blåste lite ute men det gjorde bara att man inte svettades så mycket... Vi gick efter skogsvägen men det enda djur jag såg var en liten ekorre som kutade över vägen... De ringde även från Högskolan när jag var ute och gick... De berättade att jag inte fick jobbet som webbredaktör pga. arbetslivserfarenhet... Känns lite surt att bli nekad av den skolan som man gått på i tre år... De om några borde ju försöka hjälpa en ut i arbetslivet... Men icke... Någon annan hade fått jobbet som hade mer erfarenhet än mig, sen är ju frågan om den personen var lika haj på arbetsuppgifterna... Hur som helst, jag deppar absolut inte för imorse, eller, innan lunch iallafall fick jag ett samtal på mobilen... Det var från Log Max i Grangärde dit jag tidigare sökt tjänst som marknadsassistent... Ska dit på intervju om en månad ungefär... Jag skulle nog bli en av nordeuropas nöjdaste personer om jag fick den tjänsten... Ja, det återstår väl över en månad att se om det blir nåt av det... Fram tills dess, jobbsökningar hela dagarna... Nu ska jag förstås fika och se på CNN... 200 vuxenpoäng.