söndag, augusti 28, 2005

Golf, as usual

Yes... Åkte upp till banan och gick ut 17:40 med Babst... Vi spelade ganska bra båda två och de första hålen gick förhållandesvis smärtfritt... Inga direkta konstigheter alls... Utslagen var bra och långa men inspelen var lite sämre, men de tog ut varandra i princip... Efter nio hål låg jag på 18 pinnar och Babst på 22... Bör tilläggas att han har över dubbelt så många extraslag som mig så egentligen spöade jag honom med sju slag... På tioende hålet skulle jag leta på min järn nia men hittade den inte... Vi konstaterade då att jag hade tappat den och skulle kolla efter den när vi kom in igen.. Rundan blev inte densamma utan min kära järn nia men lyckades med många bra slag ändå... Hål tolv passar perfekt för trä fem, trä fem och sen en järn nia, men nu fick jag lov att slå en pitch istället och den gick skit... Fortsatte iallafall lira och allt spel bara föll, puttningen slutade fungera, inspelen var skit och ingenting klaffade riktigt, förutom utslagen da... Vet inte vad som hänt, de blir långa och bra... Passade även på att hamna på film själv idag... En film när jag slår trä fem från fairway på hål femton... Babst fattade inte riktigt hur man filmade så den blev lite skakig i början... Ja, hur som helst, vi gick till slut arton hål och mot slutet i totalt mörker... Babst vann sista nio hålen med tre slag tror jag... Så, sammanlagt gick jag fyra slag bättre än han och kom in på sammanlagt 27 poäng och han på 44... Så kan det bli ja... Nu ska jag nog slösurfa lite... Mbop!