tisdag, augusti 30, 2005

Inte svika en tradition

Yes... Slängde i mig lite middag och åkte sedan till golfbanan, som vanligt... Babst stod där och puttade lite för syns skull... Själv gick jag och hämtade min järn 9:a som var sig lik... Klockan 17:40 klev vi upp på tee och körde igång... Efter ett ganska bra utslag så kom vi överens om att köra slaggolf så man fick inte ge upp på några hål... Redan efter första hålet ledde jag med tre slag... Vi lirade sedan vidare med en del bra slag från båda parter... På hål sex slog Babst ut ett halvduffat utslag som ändå kom ganska långt, efter det blev det en sandwich som stannade ett par meter från kopp och därifrån sänkte han en birdie som jag applåderade åt... Joda, vi spelade på i ganska bra tempo och jag kom in på 18 poäng och Babst hade 22... Samma som sist och jag ledde med sju slag... Vi hoppade över pausen och gick direkt till hål 10... Slog ut, slog fram, spelade in, puttade lite... Ja, ungefär så såg det ut på alla hål idag... Babst tog sakta men säkert in slag på mig på sista nio eftersom jag är sämst på att gå arton hål... Det blev dock bara 17 hål idag eftersom mörkret kommer snabbare och snabbare... På en gren på hål 16 hänger Babst gamla kalsonger som han badade i förut... Så är det... Men, slutscoren på de 8 sista hålen blev 9 pinnar för mig och 25 för den andra jäveln... Nu har jag ätit en macka som var god, dags att slösurfa... Under här finns dagens filmer:
- Babst i skogen på hål 5
- Babst i skogen på hål 7
- Babst i skogen på hål 10
- Jag slår ut på hål 15