måndag, augusti 29, 2005

Lådbilsrally

Yes... Jag kastade mig in i bilen efter middagen och körde raka vägen ner till Mångatan... Snurrade upp till min välbekanta våning där och slog mig ner... Det skulle bli lådbilsrally vid Jaxbananen idag så alla var laddade... Vi strök omkring lite och sedan drog vi dit... Vädret var perfekt och fem snygga lådbilar var samlade... Vissade hade inga hjul, pga. stöld, och andra hade lagt ner massa mer arbete... En klass hade satt en släpvagn efter med baslåda och nå hydralik och skit... När det väl blev dags att köra så åkte första bilen rakt ner i diket... Den hade nämligen inge styrning och däck som kunde liknas vid såna som finns på kundvagnar... Det blev aldrig någon riktig succé mer än för GT och de med baslådan... GT hade tom. gått så långt att föraren hade inga kläder på sig, bara tejp... Det blev ett race till mellan de två lagen då det gått in på samma tid och GT kammade hem det hela... Vi jublade och sen drog vi till mångatan, käkade lite mat och kollade på ett program om feta människor... Alla drack öl och tom. den nobla ålänningen hade kommit på besök... Jag lyckades tom. skrämma honom efter att han hade varit in på toa... Ja, jag tyckte det var en lycklig avslutning på dagen och åkte hem, lyssnandes på Screaming Trees och sjöng mig hes...