torsdag, september 22, 2005

Kommissionen

Jag trodde ett tag på detta programmet alltså... Det var ganska bra gjort... Det hade en hyfsad story... En verklighetstrogen story... Nåväl... Hela programmet rasade för två avsnitt, tror jag det var... En ung tjej, i 20-årsåldern, blir anlitad av Kommissionen för att hjälpa dem att tala med media och ungdomar... Tror det var hennes uppgift iallafall... Hur som helst, i senaste avsnittet kom dödsdomen... Tjejen, som bär mössa för att se underground ut och är sminkad för att se skitig ut, dåligt gjort, hon hackar iallafall nå jäkla websida... Börjar snacka om Meta-taggar och cache... Nej... Där slog jag sönder det programmet iallafall... Manusförfattaren kan inte varit insatt utan sa nog något i stil med, "Okej grabbar, vi måste ha in lite ungdomar i serien som kan göra nåt... De kan... hmm... De kan tala med andra ungdomar... och... hmm... hacka datorer! Ja, de kan de göra! Säg några svåra dataord"... Nåt i stil med det tror jag... Vet inte manusförfattaren vad han skriver om, då ska det inte heller skrivas!... Kommer aldrig bli någon film från mig mao...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du missade väll inte att hon gjorde en bildbank med en Apache-server som grund. Mäktigt!! Håller med dig, allt sprack när den (snygga) tjejen började.

2005-09-22 23:54

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Ah... Tyckte nog att jag såg apache flyga förbi bland alla de där tuffa dataorden, eller om jag såg namnet när de kollade antalet besökare på sidan... Ja, de kan pissa på sig själv iallafall...

2005-09-23 06:54

 

Skicka en kommentar

<< Home