onsdag, oktober 26, 2005

Usla svar

Varje morgon så lyssnar jag på Morgonpasset på P3... De har en tävling som heter Gissa, och sen dagens område... Det påminner lite om På spåret... "På trepoängsnivån..." och så vidare... Sen är det sammanlagt tre frågor och den som får flest poäng vinner... Igår var ämnet Gissa hörnan... En av frågorna handlade om en hörna i sportens värld men som även fanns i nå dokusåpagrejs... På enpoängsnivån, alltså, idiotförklaringsnivån, säger Peter Erixon, "Denna hörna uppstår när en spelare sparkar ut bollen på den egna planhalvans kortsida"... Då ropar en tjej sitt namn och svarar "Hångelhörna"... Jag förstår fan inte alls de där... Idag var det en lika jäkligt grej... Ämnet var Gissa pensionären... Jag kom precis in i GT-labbet och slog igång stereon, redan efter fem sekunder hade jag listat ut vad det var... Ungefär såhär lät det, "Denna pensionär föddes 1925 och blev snabbt omtyckt av svenska folket. 1955 fick denna en avkomma som stal platsen i rampljuset. 1995 fick denna sin första hemsida och 2004 valdes denna hemsida till sveriges bästa."... Ja, jag förstår då vad det var för ämne, men, de två som hade ringt in förstod ingenting så de fortsatte ner till 1-poängsnivån... "Vi sitter nu i denna pensionär och P3 är en del utav den. Tack vare denna pensionär så hörs ni ute i Sverige."... Ahh... Nu vågade en tjej ropa sitt namn och klämde fram svaret: Sveriges Radio... Oh yeah... En får gratulera... Ja, dags för en morgonsurf och sen ska jag och Magnus montera belysning...