fredag, mars 02, 2007

H O C K E Y, Bandy!

Då har jag varit på ett ställe som jag nästan skulle beskriva som lite halvläskigt... Ett stort sportkomplex i den västra delen av staden... Här fanns fyra fotbollsplaner, tre baseballplaner och fyra hockeyrinkar som alla var i samma byggnad... Jädrans stort kan jag lova... Jag åkte dit med en ifrån jobbet för att kolla på hockey, och det kan jag lova att vi gjorde... När man har fyra rinkar så blir det lätt att man springer mellan alla... Hur som helst, det var inte det som var läskigt... Det läskiga var alla människor som var där... Alla hade barn som spelade hockey och alla var helt sålda på hockey... Kände mig stundtals lite halvdum eftersom jag inte hängde med i snacket, men det var fan lite frireligös stämning... Alla pratade om hockey, om skador, om matcher, om utvisningar, om hur dåliga spelare det faktiskt fanns i de olika lagen... Men visst, jag kan väl fastna i samma snack när det kommer till golf så det gör väl mig till en lika stor kolsupare själv... Jo jo... Hur som... Matchen som vi såg var riktigt bra och avgjordes på straffar, alltid fint att se... Hemmalaget vann och alla blev glada... Nu, vara kreativ...