torsdag, mars 01, 2007

Middag at Barnyard BBQ

Då så... Då har jag varit på middag här i Moncton... En svensk kille här på jobbet bjöd ut mig med ett gäng som går utbildning här... En massa fransmän plus en amerikan var summan av hela kardemumman... Vi drog till ett ställe som heter Barnyard BBQ och det såg ut som en lada på utsidan men på insidan var det en fullfjädrad restaurang... De hade en meny som inkluderade allt vad revbensspjäll heter och alla möjliga sorters kött... Säkerligen superbra mat! Det hela började med att jag tvekade vilken öl jag skulle välja så de föreslog att jag skulle prova alla sorter som de hade, och jag fick väl lov att göra det också... Vissa var goda, vissa var skumma och vissa smakade dy... Det hela slutade med att jag tog en ljus ale och den var schysst tycker jag, inga konstigheter... Jag körde även en 8oz. steak with fries till dinner, shit vilken blandning svenska och english... Mmm... Hur som... Den var smaskig och gjorde mig lagom mätt, för det var det jag var ute efter... Jag ville inte bli helt jäkla stenmätt och inte kunna sitta upp under hela morgondagen... Jag drack även någonting som kallas för Blueberry Ale... Det är alltså en ale som smakar blåbär, och som även har blåbär i glaset... De brygde massa egen öl på restaurangen och det var riktigt jäkla schysst... När vi sedan hade ätit klart, och en av fransmännen stått för notan för sju personer (!!), så snackades det om att dra ut på stan... Visst tänkte jag, kan ju ta en öl med grabbarna och sen få tag på en taxi som kör mig hem... Helt inställd på det så sätter jag mig i bilen... När jag sedan börjar känna igen mig och att jag plötsligt befinner mig vid mitt hotell och de säger "We'll pick you up at around 11:30" så förstår jag att de inte ska upp samma tid som jag... Jag avstår då, vänligen men bestämt och istället så sitter jag nu här, redo att gå och lägga mig... De är fan inte värt att gå ut och slå runt en onsdag när man har massor med jobb att göra nästa dag... Så, jeppr, som verkar vara ett tufft uttryck around here... Jag går och lägger mig... Tack...