fredag, augusti 19, 2005

Tidigt, tidigt

Jo just de ja... Nu har blivit superväckt av både min dator som bara vällde ut Kyuss på hög volym och sen min mobil som började spela Masters of Reality... Kanske lite tidigt att gå upp med tanke på att jag nog inte somnade förrän halv tre inatt... Äh, nu är jag uppe iallafall så då kan jag likaväl jobba lite... Ja, igår ja, blev inte så mycket blogning då... Åkte ju ner till Borlänge på kvällen och snurrade förbi skolan en sväng... Hälsade lite på de som satt där och sen stack vi iväg och handlade för de skulle laga mat... Resten av dagen spenderades på Mångatan och bestod av att jag blev oskyldigt beskylld för att ha somnat i soffan med mycket mer... Vi var sex pers. som lagade mat, eller, jag rörde mest i nå smulpajsdeg... Lever och lär efter uttrycket "Ju fler kockar..."... Hur som helst, till slut hade deras kyckling tikka blivit klar, eller vad den nu hette... Det blev en ismaskning deluxe från alla deltagarna... En annan hade ju redan ätit middag och var inte det minsta hungrig... Efter middagen åkte sällskapsspelen upp... blev TP och sen lottade vi lag... Jag och Sara hamnade i samma team, vilket skulle visa sig vara riktigt bra... Efter många konstiga frågor som knappt någon kunde uttala så hade jag och Sara flest pluppar i våran spelmarkör... Flanders fungerade och som någon slags Björn Hellberg under hela spelet och satt vid bordet för att berätta de rätta svaren... Helt plötsligt fick Flanders snetändning och shotade ett värmeljus med stearin... En ganska rolig sak faktiskt som då iallafall fick mig att skratta... Ja, allt måste komma till sin ända och det gjorde även denna match för vid halv två så orkade Zandra inte vara vaken längre utan jag skjutsade hem henne och Johan... Då hade vi även hunnit med att äta äppelpaj med nå sås på... Ja, jag kunde väl inte göra mycket annat än att styra min kosa hemåt och rakt ner i sängen... Nu måste jag ta och duscha så ögonen flyger upp någon gång...