fredag, september 23, 2005

Gratis bensin

Mix Megapol sänder lite från Borlänge den här veckan... De avslutar det hela genom att dela ut gratis bensin från en bensinpump i stan... Jag hade tänkt att fylla upp bilen så jag åkte runt och kollade läget på de olika stationerna... På en av dem, OKQ8 Bygatan, var det smockfullt med bilar när jag åkte förbi, tio i åtta... Jag hade hoppats på att de skulle vara lite roliga och fräcka och inte välja den största bensinstationen i staden... Nästa gång jag åkte förbi macken var klockan ett par minuter i åtta och det var en kö ända ut till rondellen så lastbilarna kom knappt förbi... Ungefär då bestämde jag mig för att inte vara med och leka... När de sedan läste upp att just den bensinmacken skulle dela ut gratis bensin så ville jag inte ens åka förbi längre... Jag chansar på att det kommer infalla ett par krockar, arga skrik m.m. där under den följande timmen...