tisdag, september 20, 2005

Höstgolf

Efter lunchen var det dags för golfning med Stefan... Började gå ut mot riksvägen och passerade då det som hade orsakat dagens tidigare vattenavbrott... Ja... Vi flög sedan upp till golfbanan i racerbilen och gick nästan omgående ut... Slog ut så jävla dåligt på första hålet, hamnade i en ravin framför damtee... Efter sex slag så hade jag kommit förbi... En miserabel öppning på rundan... Detta gjorde mig psykiskt knäckt och jag spelade så jäkla dåligt... Slog knappt bort nå bollar, men slog snett, kort, kasst hela tiden... Efter nio hål fick det bli en liten fika och förhoppningarna väcktes om att spela lite bättre på kommande nio hål... Stefan började med att slå ut, ungefär 90 grader fel... Rakt ut i skogen och jag skrattade glatt... Hans andra slag slogs inne bland träden och flög ungefär 50 meter innan det träffade ett träd och landade till slut bakom honom... Det var verkligen en påfyllning av självförtroende... Ja... Vi fortsatte spela hur som helst och spelet var kasst från båda sidor, lite bättre från min sida kanske... Vi kom iallafall in efter 18 hål, flåsande, trötta, helt slut... Skakade hand med varandra och åkte hem... Blev bara en film idag:
- Stefan slår för långt och blir sur