måndag, september 19, 2005

Lite historik

Eftersom det inte hänt så mycket tuffa saker på kvällen... Jag har gjort en jingel till min podcast bara, men inget mer... Därför tänkte jag berätta lite från min barndom... Min gripande guldfiskdrama igår var bara början på en historielektion i Jespers historia... När jag var liten så lekte vi ofta krig, jag vet inte varför för det var någonting som ingen av oss skulle få användning för senare i livet, dvs. i lumpen... Vi hängde ofta hemma hos min polare Magnus för de hade en stor gård med massa uthus som man kunde springa omkring i och skjuta med sina gevär man gjort tidigare på dagen... Oftast nå tuffa gangsterbössor, såna där med runda magasin... I trä, såklart... En dag skulle vi leka lite krig, som vanligt, så vi delade upp oss i lag... Tror jag hamnade med Magnus och så min kusin Henrik... Vi drog igång det hela och sköt som galningar... Som vanligt fuskade jag väl med räknandet, man måste ju räkna till tio om man blir skjuten innan man kan springa igen... Jag räknade skitfort, så jag levde hela tiden... Just denna dag så kom jag på idéen att kasta handgranater, dvs. kottar, uppe från kojan som var ganska hög... Jag började klättra upp i förhoppning att ingen skulle se mig... Mitt i klättrandet på stegen som var inuti kojan och ledde till nästa våning gick en av pinnarna av... Jag föll handlöst ner, många meter var det nog, och slog i mig i allt som fanns... Om jag inte minns fel så började jag gråta rätt brutalt just då eftersom jag blödde och hade slagit i ryggen rätt fett... Magnus försökte sätta plåster på mig, men, han missade såret och satte plåstret på blodet istället... Det fick mig att skratta till lite... Mamma kom även och hämtade mig i våran blåa Saab 900 GLS med duxstoppade säten och dubbelförgasare som vi hade... Blev nog omplåstrad och rengjord när jag kom hem... Jag minns att jag kunde inte gå nå bra efter olyckan och hade ett stort skrapsår på ryggen... Detta hindrade förstås ingen av oss att leka krig fler gånger...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

nu börjar bloggen spåra.. =D

2005-09-20 07:47

 
Blogger Jesper Löfgren said...

spåra ur?!... Tycker jag då inte... blandar in lite historielektion bara...

2005-09-20 10:25

 

Skicka en kommentar

<< Home