torsdag, maj 18, 2006

Fikan

Torsdagstraditionen fortsätter... Denna gång blev den lite extrem eftersom Emil inte kunde gå knappt... Han hade varit ute och slirat lite på fyllan och vrickat till sig totalt, ja, så är iallafall den trovärdiga versionen... Vi fick även lära honom att ordet "Portvin" i dalarna inte uttalas som i skåne där de istället säger "Porrfilm"... Ja, det krävs mycket för att anpassa sig... Det värsta var ju nästan att han hade sandaler på sig, men inte strumpor med tår på så det såg totalnördigt ut... Nästan lite som Tobbe's blandning mellan mjukisbyxor och cowboyboots... Nog hackat på karln nu... Fikat bjöd väl inte på några direkta överraskningar utan allt flöt på som vanligt... Tobbe var som vanligt übernörd och klappade händerna varenda gång det sas någonting roligt... Mm... Svängde förbi Hemköp på vägen hem och inhandlade lite bröd och morotsbiffar... Alltså, det är svinbilligt att vara vegetarian... 23 kr för fyra morotsbiffar, och det räcker till två måltider för mig, och sen ris på det... Blir ju för fanken ingenting!... Ha... Frågan är bara hur bra jag kommer klara mig som vegetarian i Norrköping... Ska göra mitt bästa... Ja, nu ska jag packa väskan och bränna en skiva som vi kan lyssna på i bilen imorgon... Tack.