måndag, februari 16, 2009

Ett på fyrahundra

Nu kollade jag igenom helgens bilder och hittade bara en värd namnet som fotografi, resten var vanliga bilder... Ja, point and shoot så att säga... Denna var också mycket så, dock genom bilfönstret vilket gjorde att det kom med lite konstiga reflexer och grejer... Den är även lite oskarp på det som var motivet, men kanske lätt blir så om man åker i 40 km/h eller så... Nej, en sak är säker, har jag köpt på mig kamerautrustning som jag gjort så måste jag börja lära mig att använda den, som att t.ex. få en vettig vitpunkt... Harri, help?

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Hehee.. Tja, hade du haft ett 'gråkort' hade det ju gått snabbt att fixa i CaptureNX, fast då bör du ha fotat i RAW. Påminner mig om att skaffa ett sådant själv!

Det ser väl rätt ok ut men det är ju du som vet hur det såg ut som var på plats. :)

En smidig grej med live-view på D90 är att man kan justera WB medans man kollar på displayen, sedan snurrar man tills det ser ut som i verkligheten, fast det det skiter ju du i. ;)

2009-02-16 21:17

 
Blogger Jesper Löfgren said...

Harri, man fotar alltid i RAW =D.. Det måste man göra, lag på det...

Hmm, måste jag köpa en D90 menar du?... Rackarns =D

2009-02-17 07:47

 
Blogger Unknown said...

Ja, nu mer gör jag alltid det, ångrar att jag inte gjorde det tidigare, ansåg att det var onödigt, vilket det iofs är 90% av gångerna men idag är minne billigt! :)

2009-02-17 10:26

 

Skicka en kommentar

<< Home