torsdag, juli 28, 2005

Godmorgon Negerboll

Ja... Nu har jag vaknat iallafall på ett helt mystiskt sätt... Traktorn ringde mig när jag sov så jag hade visst svarat och lagt på igen och sen hade han ringt igen som jag hade missat helt... Drömde i princip att han ringde mig, inte att han gjorde det på riktigt... Förövrigt drömde jag att vi hade julfest med hela släkten hemma hos oss... Vi hade inte så mycket julmat direkt men jag drack för 24 kr... En öl och någonting mer... Man fick kvitto på allting... Jag stack även ut på stan och där höll nå robotar på och slogs mot människorna... Nå stor robot som hade långa ben... Hon som körde laserkanonen sluta plötsligt skjuta då hon fick syn på mig och en annan... Det var nämligen 50:e gången han och jag träffades så det skulle vi fira... Köpte lövbiff och gick hem igen och grillade på dem... Även lite klyftpotatis och nå sås... Vet inte varför... Men ja, det var iallafall gott...

Jag genomförde som vanligt min nyhetssurf när jag vaknade och läste en artikel på Expressen om att striden om negerbollarna hade tagit fart igen... De hade sålt en t-shirt på Sjöbo marknad med texten "Rädda negerbollen" och det ärendet hade nu blivit anmält hos JK... Man skulle visst kalla dem brancoboll sas det... Jag har ingen aning om vad det betyder men, visst, struntar nog jag i... Står väl inte på förrän den Finska pinnen inte få ha sitt namn längre... Vänta ni bara på min nästa kampanj, "Bevara Kinapuffen"... Då ni... Då kommer jag få en miljard kineser mot mig... Kanske väntar lite tills tiden är mogen... Frukost?