fredag, augusti 19, 2005

Einem Golfabend mit Hanso

Yes... Så dundrade Hasso förbi i deras nya BMW och vi ställde kosan direkt mot golfbanan... Efter det lilla kraftprovet på vägen upp så gick vi in i receptionen och bokade en tid och åtta minuter senare stod vi på första tee... Spelade helt okej de första nio hålen och kom in på 17 pinnar och ett slag efter Hans... Jag träffade Stefans föräldrar som berättade att han hade avstått ifrån golfspel för att köpa golvlister... Det är ruskigt dålig stil de kan jag lova... Hur som helst, vi snurrade vidare och då började misären komma... Gick riktigt dåligt sista nio och kom in på 13 poäng, inte godkänt... På hål femton blev det den traditionella "slå ut bollar i älven"-pausen och Hans som hade hittat över två dussin bollar var mer än glad att slå lite... Jag fick självklart lov att filma lite av kalaset... Ja, nu har jag iallafall kommit hem och tom. hunnit äta en macka... Nu ska jag fortsätta mixtra med musik, riktigt roligt... Måste dock först byta en lampa i taket för nu är det skymning i mitt rum...