söndag, augusti 21, 2005

En runda golf tack

Yes... Vaknade imorse och var lite torr i munnen efter gårdagens festande... Tog det förhållandesvis lugnt... Hade tom. 100 kr kvar när jag kom hem så då förstår man att det var inge hårdfestande... Träffade massa folk jag kände och dansade en hel massa, även åt sån musik som jag aldrig annars skulle lyssna på... Jo, men imorse vaknade jag iallafall av att iTnes började spela lite rock för mig och sen kom Biffen hit också... Hur som helst, jag vaknade iallafall till under dagens lopp och klockan 14:10 klev jag ut på golfbanan med tre personer jag aldrig träffat... De hette Markus, Jan och Svante... Den sistnämnda kom att bli lite av en favorit för mig... Dels för att han inte var bäst men mest för att han lackade ur totalt på hål tolv för han spelade så jävla dåligt... Första nio kom jag in på 17 poäng, fullt godkänt... Lyckades även med en jävla praktgrej... På hål nio låg jag under en björk så jag hade grenar i ryggen och fick stå ihopkurad... När jag skulle slå till den så missade jag bollen men lyckades däremot kasta iväg klubban bakåt, en 20 meter ungefär... Var ganska komiskt med tanke på att det satt fullt med folk på restaurangen... Har även löst gåtan med hål tio, utslag en träfemma och nästaslag en träfemma också... Funkade helt perfekt och låg två meter bakom green... Ja, på hål 12´s tee fick jag lov att filma Svantes sving som var lite udda... Filmen blev tokdålig, men man förstår principen... Ja, hur som helst så gick jag av efter tolvans hål och åkte hem för att äta tacos... Yes... Nu ska jag försöka göra en affisch...