fredag, september 23, 2005

Fredagsjobb

Ah... Fredagen... En dag med mycket att bjuda på... Jobbade idag också ja... Började det hela med att köra iväg massa stolar som luktade illa och ställde dem på balkongen där de skulle lukta av sig... Ställde upp dem jättefint, nästan som i ett klassrum... Blev nog idiotförklarad av många eftersom jag hela tiden sprang runt med stolarna... Efter det kom terapijobbet, skruva av benen på en hel massa jäkla bord... Fyra ben per bord och under varje bord, ungefär 900 tuggummin... Hittade även någonting som jag inte riktigt vet vad det var för någonting... Hade konstig form... Kanske ska föreställa en häst... Tog lunch vid tolv iallafall och käkade lite dosa med Skogbergs och snackade skit i över en timme... Mycket behövligt... Återgick sedan till terapijobbet och Magnus dök upp... Ivrig att börja jobb så smekte vi in alla stolarna i pressänning så de skulle klara sig ifrån regn... Efter det körde vi ner alla bordsdelarna till källaren och bar ut massa bord där som vägde 80 kilo styck... Man måste ha lite muskler på det arbetet med andra ord... Magnus började pusta rätt omgående medan jag höll ut och körde till blodet sprutade... Ja, vi tackade varandra i hand, Magnus åt en bulle och jag ett äpple för att sedan gå skilda vägar... Jag stack iväg och handlade på Hemköp med farsan och har nu smällt i mig en massa tagiatelli med räkgrejs... Dags att hitta på nåt att göra ikväll...
- En man kör sticksåg
- Magnus jobbar på sitt egna sätt