onsdag, november 02, 2005

Inga fler bibelord

Så... Idag har jag inte fått något bibelord mer... Skönt som få att slippa mottaga massa kristna budskap så fort man vaknar... Tänkte nu däremot dela med lite av vad jag fått stå ut med sen i lördags:
"HERRE, du som håller förbund och bevarar nåd mot dina tjänare, när de vandra inför dig av allt sitt hjärta. 2.Krön 6.14"
"För ont budskap fruktar han icke; han hjärta är frimodigt, det förtröstar på HERREN. Ps 112.7."
"Du är mitt beskärm, för nöd bevarar du mig; med räddningens jubel omgiver du mig. Sela. Ps 32.7"
"Den som äter mitt kött och dricker mitt blod, han förbliver i mig, och jag förbliver i honom. Joh 6.56."
Alltså... Den sista där... Låter lite som om den handlar om fågelinfluensan eller mul och klövsjukan... Ät av mig och du blir sjuk!... Ja... Jag vet inte... Vilken någon översätta dessa ord till svenska så gör det gärna bland kommentarerna...