fredag, maj 19, 2006

Fredag

God morgon, men jag har redan varit vaken en timme... Sov mig igenom hela natten som en stock, underbar känsla... Idag blir det jobb och efter det så sticker jag till Norrköping för att överleva helgen där istället... Tänkte faktiskt att morgonens inlägg ska vara kritiskt mot journalistsverige, eller närmare bestämt kvällstidningarna... Det sätt som de skriver, vrider och vänder gör mig tamefan illamående... Allt skall bli att låta så speciellt.. Ta bara den här ingressen t.ex. på en artikel skriven efter den där fotbollsmatchen som var nyss när Henke Larsson var med i det vinnande laget: ”Henke” hyllades med tal och fyrverkerier... Bestämt nej... Inte fan hyllades Henke Larsson med tal och smällare... Han kan ha nämnts i ett tal och fyrverkerierna hade de fått till lågpris och var tillängnade hela laget... Vi tar en till: ”Carola chockade journalisterna”... Det handlar om att hon dök upp i presscentrat efter genrepet... Jag har jävligt svårt att se någon av journalisterna bli chockad över det... Hela journalistkåren chippar efter andra för att Carola dyker upp... Om de reagerade över huvudtaget så kanske de var överraskade, nyfikna, eller bara fick lov att fylla två rader till med text... Ja, nu hittar jag inga fler såna där, men, ja, ni förstår hur jag tänker... Det lämnar en dålig smak i munnen tycker jag... Jobbet kallar.