onsdag, februari 18, 2009

En vattenkokare rikare

Idag var det stor konkursutförsäljning på hushållsapparatur i Ludvika och jag hade först som plan att åka in till stan redan vid nio imorse, men glömde bort det... Hur som, var in där nu efter jobbet och nästan allting var borta och inne i butiken var det smockat med fullt, smockat för att vara Home-butiken i Ludvika... Först hade jag tänkt att köpa en dammsugare, men de var såklart slut... Nu blev det istället en vattenkokare, faktiskt någonting som stod på min framtida inköpslista... När jag väl kom till hyllan hade de tre stycken kvar för 300 kr... Jag tog upp min iPhone, startade Prisjakt-applikationen och skrev in beteckningen och fick då upp att den billigaste vattenkokaren av samma fabrik kostade 587 kr... Alltså nedsatt ungefär 50% i pris... Ett klipp tyckte jag och betalade.. Jag vet inte ifall jag ska öppna och kolla om den fungerar nu eller vänta till jag flyttar... Tror nästan jag ska ha en liten kopp thé, blev sugen på det...