tisdag, november 28, 2006

En morgontidninge kanske?

Just för en minut sedan ringde det på telefonen, ett 0515-nummer, alltså ifrån Falköping... Jag svarade och det var någon Kim som ringde och sa att han ringde ifrån Dala-Demokraten och frågade ifall jag hade någon morgontidning... Självklart svarade jag med sanningen att jag går upp klockan fem varje morgon, åker till jobbet halv sju och kommer hem vid fem igen på eftermiddagen... Han förstod att jag inte behövde någonting så jag önskade honom en trevlig kväll och la på... Frågan är bara, varför frågade jag inte alla de frågorna som jag vill fråga?... Hur står eran tidning politiskt, vad är eran syn på EMU, om ni fick välja, vilka skulle leda Sverige i detta nu?... Det kanske vara samma som fråga ett... Äh, måste nästan skriva en fusklapp och sätta på skärmen till nästa gång... Trist.