tisdag, november 28, 2006

Vems idoler?

Det hör inte till hemligheterna att jag tycker att hela denna Idol-hysteri är helt idiotisk... Jag ogillar programmet nå förbannat och hade helst velat att se att det försvann ifrån jorden yta, iallafall svensk television, men, svårt att döda en kassa-ko... Hur som helst... Varför är pressen så hård för dem?... Är pressen att lyckas lika bra som Darin och sen få spela in en anti-disco-skiva med massa låtar som alla är stöpta i samma form?... För att ge er lyssnarnas syn av Idol-livet tänker jag nu citera Tjuvlyssnat en sväng...
(Två tjejer ~15 står i kön till kassan på H&M.)
Tjej 1: Jag gillar inte Darin längre!
Tjej 2: Vaddåra?
Tjej 1: Han har blivit så manlig.

Precis... Där har ni idialen, iallafall om man ska tro fansen som inte är 50+, 60+... Nej, men visst, känn en enorm press på att sjunga bäst nästa fredag, eller när det avgörs, för att sedan få skrika bort halsen, evenuellt operera bort era testiklar, för att kunna genomföra en skiva som nästa årskull 15-åringar skall älska mest av allt... Ja du... Jag blir trött på hela det här, ja, lika trött som att jag får lust att sova... God natt.